Vállalati szimulációs tréning

(Scroll down for the English version)

Összefoglaló

BTA
  • Két napos képzés 15-20 résztvevővel. A csapatok egy központi számítógéppel összekötött óriás érintőképernyős tabletet használnak az egymással versenyző termelő vállalatok menedzselésére.
    • A csapatok maguk döntenek a termelési tervről, a technológiai fejlesztésekről, a piacépítésről, az árazásról, a humánerőforrás menedzsmentről. Ezzel egyidőben monitorálniuk kell a vállalati cash flow-t, a tőkeáttételt, és biztosítaniuk kell a tulajdonosok számára a hosszú és rövid távú profitot és hozamokat.
  • A résztvevők biztonságos környezetben kísérletezhetnek olyan döntések meghozatalával és stratégiák kialakításával, amelyek kívül esnek megszokott tevékenységükön. Élvezhetik azokat a pillanatokat, amikor a dolgok összeállnak, átlátják a vállalati működés egyes területei közötti összefüggéseket és döntéseik hatását a társaság teljesítményére. Ezáltal értékes tapasztalatokkal gazdagodva térhetnek vissza munkahelyükre.
  • A szimuláció során a csapat tagjainak közösen kell döntéseket hozniuk, tárgyalniuk más vállalatokkal erőforrások átallokálásáról, és sikeresen versenyezniük az ügyfelek megszerzéséért. Az egyes feladatköröket a csapattagoknak meg kell osztaniuk egymás között a rendelkezésre álló idő (szándékos) rövidsége miatt. Mindez javítja az együttműködési és tárgyalási készségüket a szervezeten belül, illetve kívül.
  • A szimuláció angolul és magyarul áll rendelkezésre 2019. szeptemberétől.

 

Kiknek ajánljuk?

A szimuláció mindenki számára hasznos, aki

  • szeretne általános áttekintést kapni egy termelő vállalat működéséről;
  • szeretné átlátni a vállalati tevékenység fő területeit és azok egymásra gyakorolt hatását;
  • szeretné megérteni, hogyan befolyásolják a vállalat működésére vonatkozó döntések a pénzügyi kimutatásokat;
  • szeretné megérteni a tulajdonosok és a piac által monitorált mutatószámok jelentését.

 

Célcsoportok:

  • tehetségprogramok résztvevői;
  • tanácsadással és könyvvizsgálattal foglalkozó társaságok orientációs programjában résztvevő munkatársak;
  • pénzügyi és nem pénzügyi területen dolgozó középvezetők és munkatársak;
  • termelő vállalatokkal foglalkozó banki szakemberek;
  • IT szakemberek.

A részvételhez pénzügyi előképzettség nem szükséges.

 

A szimuláció menete

Vállalat a tableten

BTA

Minden csapat egy-egy saját vállalatot menedzsel, amelynek tevékenységét egy óriási érintőképernyős tablettel (kb. egy méter átmérőjű) irányítják.

A csapat tagjai közösen vezetik a vállalatot. Döntéseik hatását azonnal látják a tableten megjelenő fő pénzügyi adatok és mutatók változásából. A csapatok nyomon követhetik a többi vállalat adatainak és mutatóinak változását is, az éves „nyilvánosságra hozott beszámolók” összehasonlításakor.

A tableten minden vállalati működési területnek grafikusan is szemléltetett, jól elkülönített mezője van, a lépések összetett hatásai azonnal lekövethetőek mindenki számára. A résztvevők rugalmasan mozoghatnak és cselekedhetnek, nem csak egy játékos kezeli a felületet.

 Elemzés és következtetések

A játék több üzleti év gazdasági eseményét szimulálja.  Minden szimulált év után az oktató a csapatokkal közösen megvitatja a különböző stratégiák hatását a bankok teljesítményére.

Az oktatók több éves oktatási tapasztalattal és nemzetközi pénzügyi és számviteli képzettséggel (ACCA) bírnak. Ezáltal a felmerülő szakmai kérdésekre gyorsan tudnak reagálni és ki tudják emelni a legfontosabb tanulságokat.

 

Oktatási módszerünk

A résztvevők hozzák a vállalat működésére vonatozó menedzsment döntéseket. Minden döntésnek egyértelmű, de összetett hatása van. Mivel a rendszer maga végzi el az ismétlődő számításokat, jelentős tanulási időt lehet megtakarítani. A szimuláció bemutatja az inputok és a belőlük nyert végső információk közötti közvetlen kapcsolatot.

A résztvevők általános áttekintést kapnak egy termelő vállalat üzleti tevékenységéről, és megtanulják, hogyan kell egyensúlyban tartani a tevékenységüket befolyásoló számos tényezőt. Azonnal látják döntéseik következményeit és rákényszerülnek, hogy következő lépéseiket már ennek ismeretében tegyék meg.

Azáltal, hogy csapatban kell dolgozni és egy üzleti tevékenység több aspektusát át kell tekinteni – pénzügyi beszámolás, piackutatás, cash flow tervezés – a szimuláció növeli a résztvevők motivációját új és munkájuk során később jól használható tudás és készségek megszerzésére

A résztvevők jelentős döntéshozatali és stratégiakialakítási tapasztalatot szereznek, amely ugyan kívül eshet a komfortzónájukon, de a folyamat mégis biztonságos közegben zajlik. Élvezik azokat a pillanatokat, amikor a dolgok “összeállnak”, és értékes tudást és kooperációs tapasztalatot visznek magukkal a szimuláció végén.

 

A szimuláció során érintett területek:

  • a vállalat rövid és hosszú távú céljai;
  • termékportfolió (beruházások, piacfejlesztés, marketing);
  • piacok és árképzés (tenderek, piackutatás, helyettesítő termékek);
  • termelési terv (szállítások ütemezése, kapacitás kihasználtság tervezés, logisztika);
  • külső hatások (kereslet, árverseny, haszonkulcs változása);
  • humán erőforrás menedzsment (felvétel és elbocsátás, funkcionális csapatok);
  • finanszírozás (bank- és kötvénypiac, cash flow menedzsment, tőkeemelés, lízing);
  • pénzügyi kimutatások (beszámoló, mutatószámok).